Partea interesanta este ca suntem participanti cot la cot la Galele eCommerce de anul acesta, eu cu Goovel, ei cu MarketOnline. Nu pot, deci, nici sa ii critic, nici sa ii laud si nici sa comentez pagina de sapte stele in acest moment, cand nu se cunoaste juriul competiei, nici daca se mai tine, nici calendarul final. Va propun insa o ghicitoare:
“Sunt novice intr-ale Internetului. Amator, ca majoritatea. Stiu cum sa intru pe un site, sa caut produse electrocasnice sau vacante sau cadouri, dar nu stiu exact ce se afla in spatele afisarii acelor informatii multe si animate. Pentru mine meniul View/Page Source nu exista. Sunt un cumparator online obisnuit. Trebuie sa ma iei incet, sa imi dai acces la butoane mari, intuitive, care sa ma ghideze pana la finalul cumparaturilor online. Mai trebuie sa imi dai acces la informatii despre cine conduce site-ul, despre cine imi vinde mie lucrurile sau serviciile afisate online… Ta-daa. Aici e aici. Caci nu am nici timp. Imi trebuie o informatie scurta, un nume cunoscut, o adresa pe care sa o stiu, un cuvant cheie care sa ma lumineze instant. Click. Pagina `Despre Cutare Magazin`.”
Daca cele scrise mai sus sunt ganduri si idei care trec in 10 secunde prin mintea unui cumparator online obisnuit (cum vor deveni multe persoane in urmatorii ani, pe parcursul dezvoltarii comertului online in Romania), care navigheaza de zor si a auzit ca e fain si comod si vrea sa cumpere online – Cate secunde crezi ca va zabovi acel cumparator pe pagina `despre magazin`, ce procent din text va percepe si mai ales cat de mult il va influienta ceea ce a retinut din acea pagina sa plateasca ce a adaugat in cos?
V-ati oprit vreodata doar la pagina “despre” a unui magazin online ca sa aflati amanunte despre el, sau l-ati si google-it?